My Life Me: Anda Bijak Jauhi Zina ( ABJZ )

Friday 21 September 2012

Anda Bijak Jauhi Zina ( ABJZ )

tajuk post muniey kali ni ialah anda bijak jauhi zina ( ABJZ ) , alhamdullilah muniey  harap dengan ceramah macam ni akan buka pintu hati kawan-II muniey untuk menjauhi benda-II tu semua . .

macam-II muniey belajar dalam program tu , is any of the readers have heard about raudhatus sakinah , 
kalau tak penah , mai ceq nak cerita , sebenarnya raudahtus sakinah ni pusat perlindungan untuk remaja-II atau puteri-II yang terlibat atau menjadi mangsa dalam gejala sosial , contohnya , macam kes rogol , sumbang mahram , dan macam-II lagi . 

Tidak semestinya semua orang bercinta menjurus kepada penzinaan . Ada orang yang bercinta dalam telefon dan hantar sms  ( short message system ) sahaja , tak pernah bersua muka pun .
"betul . itu adalah salah satu yang dimaksudkan dengan MENGHAMPIRI ZINA . Memang pada awalnya tidak bersua muka , tapi perasaan pasti bergelora . Lambat-laun desakan nafsu dan perasaan serta hasutan iblis akan mengheret kepada sesuatu pertemuan. Pertemuan pertama tidak akan terhenti di situ sahaj. Percayalah , ia akan berlanjutan dan berterusan.
                                                                                                   
dari : risalah raudhatus sakinah 

eh-II , takan sampai sini kot muniey nak taip  ?? , kan-III

untuk pengetahuan korang semua zina ni ada macam-II jenis dan peringkat dia , muniey pun baru tahu dan tak salah kan kalau muniey nak kongsi semua ni dengan korang kan :D

Ada zina tangan (berpegangan - pegangan ) , ada zina mata (melihat kekasihnya dengan perasaan berahi ) . Melihat auratnya juga zina mata. Zina hati iaitu khayalan berah dengan kekasih seperti mana yang dinyatakan oleh Rasullulah S.A.W : kedua-dua tangan juga berzina dan zinanya adalah menyentuh. Kedua kakinya juga berzina dan zinanya adalah berjalan (menuju ke tempat pertemuan ). Mulut juga berzina dan zinanya ialah ciuman-  (Riwayat Muslim dan Abu Daud) Sebenarnya jalan dan lorong menuju kepada perzinaan amat banyak. Janagn biarkan diri kita berada atau melalui mana-II jalan atau lorong yang boleh membawa kepada perzinaan .


maaf la ye , gambar badge nya senget , he3x ,

post kali ni bukan nak tunjuk muniey ni baik ke apa , muniey pun manusia biasa sentiasa membuat kesalahan muniey harap kita sama elakkan benda ni ya :D

2 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.